Urząd Miasta i Gminy w Staszowie
tel.: 15 864 83 05
fax: 15 864 83 04
e-mail: biuro@staszow.pl
Sesje Rady Miejskiej on-line
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków – obowiązek składania deklaracji
Od 1 lipca 2021 r. każdy właściciel nieruchomości lub zarządca budynków ma obowiązek złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Deklaracje można złożyć przez internet lub osobiście w staszowskim magistracie.
Na początku lipca rozpoczął się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację. Deklarację można złożyć samodzielnie, bez wychodzenia z domu, żeby to zrobić musisz posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny.
Wejdź na stronę www.zone.gunb.gov.pl , naciśnij -> złóż deklarację <- wypełnij ją i wyślij
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe, jeżeli Twój dom posiada źródło ciepła i spalania paliw zainstalowane przed 1 lipca 2021 r. na złożenie deklaracji masz 12 miesięcy. Jeżeli źródło ciepła lub spalania paliw zostanie zainstalowane po 1 lipca deklarację musisz złożyć w terminie 14 dni.
Nie masz dostępu do Internetu albo podpisu elektronicznego? Deklarację możesz złożyć osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Staszowie w Biurze Obsługi Klienta. Szczegółowych informacji oraz pomocy udzielą przeszkoleni pracownicy w pokoju nr 8 – tel. 15 864 83 45.
Film dotyczący Centralnej Ewidencji Emisyjności - CEEB:
Źródło: Główny Urząd Nadzoru Budowlanego