Urząd Miasta i Gminy w Staszowie
tel.: 15 864 83 05
fax: 15 864 83 04
e-mail: biuro@staszow.pl
Sesje Rady Miejskiej on-line
- Samorząd
- Miasto i Gmina
-
Dla Mieszkańca
- Aktualności
- Konsultacje społeczne
- Czujniki jakości powietrza
- Aktualności VIDEO
- Komunikaty i Ogłoszenia
- Projekty i Programy
- Kalendarz imprez
- Dla Seniora
- Twój Dzielnicowy
- Gospodarka Odpadami Komunalnymi
- Usuwanie azbestu
-
Dokumenty do pobrania
- Sprawy podatkowe (formularze, wnioski)
- Gospodarka Odpadami Komunalnymi
- Gospodarowanie nieruchomościami, lokale socjalne
- Rolnictwo
- Ewidencja ludności. Sprawy obywatelskie i społeczne
- Sport, edukacja szkolna i przedszkolna
- Sprawy drogowe (zajęcie pasa, zjazd i inne)
- Organizacja imprez i zbiórek
- Medale i Odznaki
- Pozostałe dokumenty
- Inwestycje
- Organizacje pozarządowe
- Edukacja
- Kultura
- Sport i Rekreacja
- Pomoc społeczna
- Opieka zdrowotna
- Spółki Gminy
- Monitor Staszowski
- Rozkład jazdy autobusów (e-podróżnik)
- Dla Turysty
- Dla Przedsiębiorcy
- Kontakt
- Galeria
- Kanał RSS
Ponad 228 ton azbestu mniej
Od 2014 roku w gminie Staszów trwa sukcesywne usuwanie materiałów zawierających niebezpieczny dla zdrowia azbest. Zadanie to realizowane jest w ramach umowy na odbiór i unieszkodliwianie materiałów zawierających azbest. W 2020 roku usunięto ponad 228 ton materiałów zawierających tą niebezpieczną substancję.
Gmina Staszów sukcesywnie pozbywa się szkodliwego dla zdrowia azbestu, który był powszechnie stosowany między innymi do produkcji pokryć dachowych. W ramach usuwania materiałów zawierających azbest gmina Staszów prowadzi akcję demontażu, odbioru, transportu i unieszkodliwiania tych materiałów. Zadanie to wykonuje w bieżącym roku spółka "Środowisko i Innowacje" z Warszawy. W ramach realizacji zadania usunięto 16 335 m.kw. materiałów zawierających azbest z 88 posesji. Łączna masa usuniętych materiałów wyniosła 228,694 Mg. Całkowity koszt zadania wyniósł 89 895,66 złotych. Kwota ta została dofinansowana ze środków:
- Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w wysokości – 44 947,83 złotych (50% kosztów kwalifikowanych zadania);
- Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w wysokości - 44 947,83 złotych (50% kosztów kwalifikowanych zadania).
Usunięty azbest został unieszkodliwiony poprzez składowanie na składowisku odpadów niebezpiecznych, w miejscowości Dobrów 8, w gminie Tuczępy.