Urząd Miasta i Gminy w Staszowie
tel.: 15 864 83 05
fax: 15 864 83 04
e-mail: biuro@staszow.pl
Sesje Rady Miejskiej on-line
- Samorząd
- Miasto i Gmina
-
Dla Mieszkańca
- Aktualności
- Konsultacje społeczne
- Czujniki jakości powietrza
- Aktualności VIDEO
- Komunikaty i Ogłoszenia
- Projekty i Programy
- Kalendarz imprez
- Dla Seniora
- Twój Dzielnicowy
- Gospodarka Odpadami Komunalnymi
- Usuwanie azbestu
-
Dokumenty do pobrania
- Sprawy podatkowe (formularze, wnioski)
- Gospodarka Odpadami Komunalnymi
- Gospodarowanie nieruchomościami, lokale socjalne
- Rolnictwo
- Ewidencja ludności. Sprawy obywatelskie i społeczne
- Sport, edukacja szkolna i przedszkolna
- Sprawy drogowe (zajęcie pasa, zjazd i inne)
- Organizacja imprez i zbiórek
- Medale i Odznaki
- Pozostałe dokumenty
- Inwestycje
- Organizacje pozarządowe
- Edukacja
- Kultura
- Sport i Rekreacja
- Pomoc społeczna
- Opieka zdrowotna
- Spółki Gminy
- Monitor Staszowski
- Rozkład jazdy autobusów (e-podróżnik)
- Dla Turysty
- Dla Przedsiębiorcy
- Kontakt
- Galeria
- Kanał RSS
Usuwanie azbestu-umowa podpisana
W czwartek, 9 lipca, w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, burmistrz miasta i gminy Staszów, Leszek Kopeć podpisał umowę z z prezesem zarządu WFOŚiGW w Kielcach, Ryszardem Gliwińskim. Umowa dotyczy realizacji zadania pn. „Realizacja demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Staszów w 2020 roku. Kwota udzielonej dotacji wynosi 90 000,00 zł.
Miasto i gmina Staszów od wielu lat systematycznie usuwa szkodliwy azbest. W 2018 r., unieszkodliwiono 18 810 m2 materiałów zawierających tę szkodliwą substancję. Całkowity koszt zadania wyniósł 79 633,16 zł brutto. W 2019 roku, usunięto natomiast 20 048 m2 materiałów zawierających azbest o łącznej masie ponad 220 ton. Całkowity koszt zadania wyniósł 76 102,74 złotych.
Wsparcie uzyskane przez gminę Staszów, dotyczy przedsięwzięć w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest, zgodne z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest. Dzięki podpisanej umowie, kolejni właściciele pozbędą się trującego azbestu ze swoich dachów.
WFOŚiGW w Kielcach realizuje „Ogólnopolski programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”, na który w 2020 roku została przeznaczona kwota prawie 4 mln zł. Program realizowany będzie w latach 2019–2023.